Det går fortfarande bra att hämta din gravlykta.

De gravlyktor som ännu inte hämtats från våra gravar är uppmärkta och står samlade på kyrkogården. Den 1:a juli transporterar vi lyktorna till återvinningen.

Det finns tre huvudanledningar till att gravlyktorna behöver flyttas från gravarna under sommarsäsongen:

  1. De försvårar arbetet under växtsäsong.
  2. Levande ljus under vår och sommar medför brandrisk.
  3. Det utgör en skaderisk för djur, besökare och kyrkogårdspersonal.