Ljuständningsavtal

Eds församling erbjuder avtal om ljuständning på gravar på Eds kyrkogård. Ljuständningsavtalet gäller tre helger om året och det kan även göras extra ljuständningar för fler tillfällen t ex fars-/morsdag, påskhelgen eller egna bemärkelsedagar.

Avtal om ljuständning kan tecknas för vinterperioden 1 oktober-30 april. Det är ett löpande grundavtal där ljuständning görs under tre helger per år, allhelgonahelgen, julhelgen och nyårshelgen. Det går att välja mellan gravljus och gravlykta, där det sätts ut 2,5 dagarsljus.

Det går även att göra ett tilläggsavtal med extra ljuständning om det önskas att tändas någon mer dag utöver det som erbjuds i grundavtalet.

Vid funderingar kan ni kontakta kyrkogårdsförvaltningens expedition, 08-588 918 63 alternativt skicka ett e-post till eds.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se

Avtal gällande ljuständning

Klicka här

Här kan du läsa mer om GDPR