Här finner ni information om vår musikverksamhet

Musiken har en väldigt stor plats i Svenska Kyrkans verksamhet och Dorotea-Risbäcks församlings arbete.  Körverksamheten är den största delen.

Det har blivit allt mer populärt att sjunga i kör och ger en känsla av gemenskap, samvaro, må-bra-effekt och har också en läkande kraft. I varje möte vi har i kyrkan har musiken en viktig roll, den hjälper, tröstar, glädjer och berör på djupet var man än befinner sig i livet.

I Dorotea-Risbäcks församling har vi glädjen att ha 4 körer.

Kom och var med i någon av våra körer!

Doroteakören

Doroteakören är en trestämmig vuxenkör som sjunger en blandad repertoar. Vi sjunger både sakral och profan musik från blandade genrer allt ifrån klassiskt till visa, pop, folkmusik m.m. Vi medverkar vid gudstjänster ca 1 gång/månad och brukar även sjunga på musikcaféer, egna konserter m.m.

Du behöver inte kunna läsa noter för att vara med i kören. Varmt välkommen att vara med i kören!

Vi övar torsdagar kl 19:00-21:00 i Dorotea församlingshem

Ledare: Veronica Westerlund

Gospelkören

Kören för DIG som är 16 år och äldre och gillar att sjunga gospel! Vi sjunger blandad gospelrepertoar. Kören använder inga noter utan all inlärning sker utantill.

Just nu söker vi Sopraner!

Vill du vara med och sjunga, ta kontakt med körledare.

Övning: Varannan tisdag jämna veckor kl 18:30-20:00 i Dorotea församlingshem Ledare: Veronica Westerlund

SPF-kören

En Må-Bra-Kör för DIG som är med i SPF Seniorerna. Vi träffas och sjunger för att må bra och ha roligt. Vi sjunger en blandad repertoar, svenska visor, gamla hits, dansband m.m.

Kören medverkar vid gudstjänster, sjunger på ortens äldreboenden m.m.

Övning: Varannan tisdag jämna veckor kl 14:00-15:30 i Dorotea församlingshem

Ledare: Veronica Westerlund

Foto: Magnus Aronsson/IKON

Änglakören

För DIG som går i åk 1-5.

Vi jobbar med bibeläventyret Skatten-materialet, sjunger, pysslar, fikar m.m. Vi hämtar kören på skolan och följer sedan tillbaka igen när vi slutat träffen.

Övning: Torsdagar 14:30-15:45 Dorotea församlingshem

Ledare:Rose-Marie Näslund och Veronica westerlund

All musikverksamhet sker i samverkan med studieförbundet sensus

SAKNAR DU INFORMATION PÅ DENNA SIDA?

Kontakta i så fall någon av oss i verksamheten och berätta vad du vill sidan ska innehålla.