Dopgudstjänst

Välkommen att boka dop, vi bjuder på dopkalaset!

De flesta lördagar har vi doptider att erbjuda. Alla lördagar kl. 10.30, 12.00 och 13.30 har vi dop.  Det finns även möjlighet att välja kl. 14.30 och 16.00.

Vi bjuder på dopkalas!  På doptiderna kl 10:30 och 13:30 i  församlingshemmet. Vår personal tar hand om iordningsställande, dukning, fixar kaffe och saft, tar hand om disk och städning. Dopkalaset bokas samtidigt som dopet.
För den som vill finns möjlighet att låna ett rum i församlingshemmet och själv ordna dopkalas.

Var ute i god tid
Tidigast en månad fram kan bokning ske

Är du äldre och inte är döpt finns alltid möjligheten till det. Kontakta någon av prästerna eller församlingsexpeditionen.

Dopgudstjänst i Svenska kyrkan kostar ingenting. Administration och ceremoni med präst, musiker, vaktmästare och kyrkolokal är kostnadsfritt. Församlingen är lyhörd för familjens önskemål.

Planering
Efter bokningen planeras dopet tillsammans med den präst som ska döpa barnet. Tillsammans går man igenom ceremonin.

Med dopet kommer barnet att tillhöra Svenska kyrkan och bli en del av gemenskapen i församlingen och i en världsomspännande kyrka.

Välkommen att göra dopet till en minnesvärd fest

Dopkalas

Vi bjuder på dopfest i församlingshemmet

VIll du Boka dop eller har du frågor