Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Ärkebiskopen besöker församlingen

Nyhet Publicerad

Ärkebiskopen besöker församlingen 11-13 samt 16 februari. Visitationen har temat "Vilka vägar bär till framtiden?"

Visitationsprogrammet hittar du här. Välkommen att delta i gudstjänster och det öppna församlingsmötet på onsdagen.

Tisdag 11 februari
13.00 Besök på Migrationsverkets utreseboende i Åby Funbo
15.00 Besök på Danmarks förskola
19.00 Samtal med kyrkoråd och församlingsråd kring församlingens framtid och utmaningar

Onsdag 12 februari
09.30 Morgonbön i Sävja kyrkaffe,
13.00 Besök på Uppsala brandförsvar, Victoriaanläggningen
15.00 Besök på Uppsävjaskolan
17.00 Pastagudstjänst i Funbo församlingshem
19.00 ”Hur blir livet hållbart?” Öppet församlingsmöte. Ärkebiskop Antje Jackelén leder panelsamtal om hållbarhet ur olika aspekter; ekologiskt, ekonomiskt, existentiellt

Torsdag 13 februari
08.30 Morgonbön på Sävja kulturcentrum
09.00 Besök på Stordammens skola
09.45 Samtal med Sävjabiblioteket och Sävja Fritidsgård, Sävja ungdomsmottagning och Uppsala Ungdomsjour. Rundvandring i Sävja kulturcentrum, Kafé Hjärtat
11.30 Lunch på BRF Skogsblomman
13.00 Mässa i Sävja kyrka
13.30 Samtal med personalen i Danmark-Funbo församling

Söndag 16 februari
11.00 Visitationsmässa i Danmarks kyrka
Ärkebiskop Antje Jackelén celebrerar, predikar inklusive visitationstalar.
Susanne Willén Nordgren, liturg, Eva Karlsson, musiker, församlingens körer och kyrkvärdar medverkar. Kyrkkaffe i Danmarks bygdegård.
Utställning kring framtidsdrömmar och visioner, gjord av barnen i Danmarks skola och förskola. Visitationen avslutas med ett gemensamt samtal utifrån barnens behov uttryckt i konsten. En barnkonsekvensanalys på visitationens tema; ”Vilka vägar bär till framtiden?”