Påskfirande i Oscar Fredriks kyrka

Genom musik, bilder och text möter vi påskens berättelser. Välkommen in!

Som så mycket annat blir påsken lite annorlunda i år. Oscar Fredriks kyrka har öppet under hela påsken och gestaltar påskens budskap i text och musik på olika sätt. Varje dag finns vår personal på plats i kyrkan och församlingens musiker sjunger och spelar musik på dagens tema.

Kom in och tänd ett ljus, prata med någon eller bara sitt en stund!

Oscar Fredriks kyrkas öppettider

Skärtorsdag kl. 9–15
Långfredag kl. 11–15
Påskdagen kl. 11–15
Annandag påsk kl. 11–15

Digitalt bibelsamtal

påskdagen 4 april kl. 17

Vi läser och samtalar tillsammans om dagens evangelietext.
Intresseanmälan till tove.tronsplasspettersson@svenskakyrkan.se

Webbsända gudstjänster

Vi fortsätter även att sända förinspelade gudstjänster på Carl Johans pastorats YouTube-kanal. Påskdagens digitala gudstjänst är inspelad i Oscar Fredriks kyrka, med präst Lisa Westberg, musiker Johanna Holmlund Lindfors och riksspelmannen Erika Risinger, fiol. Läs mer om pastoratets alla webbsända gudstjänster.

Har du frågor så hör gärna av dig!

Öppen kyrka för barn och familj

Någon har flyttat in i kyrkan

Vi har byggt upp en lekfull och kreativ miljö i vår barnhörna. Har ni tur får ni en skymt av vår nya kompis Trassel som hittar på bus i kyrkan. Det finns gott om påskpysselpåsar för barnen!

Kom och lek och busa med allt som finns! Ni kan komma när kyrkan är öppen (se ovan). Om ni vill kan ni ta hem det ni skapat. Lägg gärna upp bilder på sociala medier och använd #Trasselioscarfredrik då vi är nyfikna!

Det finns även en poängpromenad, om påsken, uppsatt i och utanför kyrkan. Poängpromenaden börjar på planket vid barnvagnsparkeringen vid öppna förskolans lokaler.

Det är ingen personal på plats, tänk på avstånd om ni är flera familjer samtidigt och kom bara friska och krya.

Följ oss på Facebook där vi heter oscar fredriks barn och familj eller på Instagram: oscarfredriksfamilj för mer info.

Webbsända gudstjänster

De livestreamade gudstjänsterna från Carl Johans kyrka gör uppehåll under sommaren från och med 6 juni.

Ringar på vattnet i en stilla sjö.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!

Utsikt över älven med Masthuggskyrkan i fonden.

5 april - Emmausvandring

Pilgrimsvandring över och längs älven till Hisingen. Reflektion och vandring.

Påskfirande i Masthuggskyrkan

Det spirar och blommar inne i kyrkan! I Masthuggskyrkan finns plats för dina förhoppningar och böner.

Påskfirande i Carl Johans kyrka

Nu firar vi äntligen gudstjänst i kyrkan igen. Boka plats!

Påskfirande i Högsbo kyrka

Välkommen till kyrkan i påsk! Kyrkorummet smyckas och påskens berättelser syns och hörs i ord, bilder och musik.