Foto: Unsplash

1 juni - Kyrkan öppnar igen efter renoveringen

Nyhet Publicerad

Oscar Fredriks kyrka stängde ner för renovering 6 januari 2019 nu är kyrkan redo att öppnas igen.

Den 6 januari 2019 hölls en sista gudstjänst i Oscar Fredriks kyrka innan den stängde ner för att renoveras. Gudstjänsterna har sedan dess firats i församlingshemmet. Den senaste tiden har inga gudstjänster alls firats på grund av den pandemi som vi befinner oss mitt i, och alla kyrkans verksamheter har för tillfället ställts in.

Nu är renoveringen färdig, och vi har en ljusare och fräschare kyrka. Den 31 hålls en återinvigningsgudstjänst, som på grund av pandemin är stängd för besökare, men som kommer livesändas och läggas på facebook och hemsida. Mer information om detta kommer inom kort.

Från 1 juni är kyrkan öppen igen för besök. Vardagar kl 9-15 kan man komma förbi och titta på kyrkan, kanske tända ett ljus eller be en bön. Just nu har vi dessutom öppet söndagar kl 10-13, då det finns dessutom präst och musiker på plats.

Vi hoppas kunna öppna för gudstjänst – om än på ett justerat sätt gentemot hur vi firade gudstjänst före pandemin – snart igen. Då berättar vi om det!

Oscar Fredriks kyrka öppnar tidigare än planerat

Renoveringen har gått snabbare än planerat och kyrkan kommer att öppna igen redan 31 maj, istället som tidigare beräknat december 2020.

Renovering av Oscar Fredriks kyrka

Oscar Fredriks kyrka har nyligen renoverats för att bevaras inför framtiden. Kyrkan återinvigdes 31 maj och är nu öppen för allmänheten igen.