Foto: Linda Mickelsson / IKON

Period för fondansökan inför sommaren är 1 mars-25 maj

Har du svårt att få pengarna att räcka? Sök fonder! Kontakta oss, så guidar vi dig med ansökan.

Sök fonder

FONDANSÖKAN INFÖR SOMMAREN, SISTA ANSÖKNINGSDAG 25 MAJ

Mellan den 1 mars och 25 maj kan du ansöka om ekonomisk hjälp till sommaren. Det går endast att ansöka via ansökningsblankett. Ansökningsblanketter finns att hämta i respektive församling eller laddas ner från här från hemsidan.  Diakonerna kan hjälpa till med ansökan.

Du kommer endast att kunna ansöka om ekonomisk hjälp två gånger per år.

Informationsträff

Informationsträff om fonder och ekonomi och hjälp med ansökningar till församlingarnas fonder

5 MAJ KL. 14-17

Carl Johans församlingshem

FRÅGOR? KONTAKTA NÅGON AV DIAKONERNA:

Carl Johans församling:
Gunnel Claesson                             031-731 92 26
Mia Rydberg                                    031-731 92 11

Masthuggs församling:
Annika Delemark                            031-731 92 38

Oscar Fredriks församling:
Ia Hamnered                                    031-731 92 70

Högsbo församling:
Karolina Gustavsson                     031-731 66 24

Fonder och stiftelser

Genom donationer och testamenten har Svenska kyrkan genom åren fått enskilda människors förtroende att förvalta penninggåvor för olika ändamål, oftast som stöd till personer med ansträngd ekonomi och människor i svåra situationer. Det är viktigt att pengarna kommer rätt personer till del, ett ekonomiskt stöd kan göra stor skillnad för att komma på fötter igen.

Köp mat till en tredjedel av priset!

Räddningsmissionen driver butiken MatRätt på Flatås Torg. En social supermarket som gör gott både för människa och miljö.