Kyrkan är öppen

Vi har utökade öppettider för kyrkorna. Välkommen in!

Öppettider

Vi har utökat öppettiderna för kyrkorna i pastoratet, så att alla som vill kan komma in och tända ett ljus, be en bön eller bara sitta en stund.

Carl Johans kyrka

Vardagar kl. 9 - 15 och söndagar kl. 10 - 13.

Foto: Ronald Eek

Masthuggskyrkan

TILLFÄLLIGT STÄNGD. Från och med torsdag 20 augusti är kyrkan inte öppen under dagtid utan endast då olika mötesplatser och gudstjänster hålls i kyrkan. Kom gärna upp och titta på utsikten. Vill du se kyrkan går det bra att ringa på i Annexet så öppnar vi för dig.

Högsbo kyrka

Högsbo kyrka är öppen för besök måndag-torsdag kl. 9 -15, fredag kl. 9 -12 och söndagar kl. 10 -13.

Oscar Fredriks församlingshem

Söndagar kl. 10 - 13.

Kaverös kyrka, Kungsladugårds kyrka och S:ta Birgittas kapell är stängda helt.

Del av Oscar Fredrik kyrkas fasad.

Oscar Fredriks församling

Välkommen till en gemenskap med tillhörighet, kunskaper, musik och andlighet.

Masthuggs församling

Guds kärlek i ord och handling. En plats för tro, sökande och socialt engagemang.

Två barn står bredvid varandra, bara benen syns. Den ena har regnbågsfärgade strumpbyxor.

Carl Johans församling

Carl Johans församling vill vara ett öppet sammanhang för människor i olika livssituationer och med olika erfarenheter. Här får du ta plats.

"Tid & evighet" med Antje Jackelén

Ärkebiskopen pratar om tro, vetenskap och fantasi i podcasten Darwins stege.

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.