Kulturnatta

Nyhet Publicerad

Under Kulturnatta 25 oktober så har vi två konserter med olika teman, en i Masthuggskyrkan och en i Högsbo kyrka. Varmt välkommen!

Världens vackraste & annan musik i kulturnatten

Fredag 25 oktober kl.19 i Masthuggskyrkan

Mozarts klarinettkonsert med Tamás Nagy, solist och Oscar Fredriks stadspipare. Under ledning av Pia Åhlund.

I kyrkan hittar du också Formverkstans utställning om Evigheten.

Facebookeventet

Kulturnatta för fred

Fredag 25 oktober kl.18 i Högsbo kyrka

Är vi rädda för ett nytt världskrig eller hoppas vi på världsfred? Perspektivet gör skillnad. Kulturnatta i Högsbo kyrka är en konsert som bjuder på en resa genom rädsla, frustration, vila, fest och hopp för fred från olika kulturella och musikaliska perspektiv.

Facebookeventet

Vad är kulturnatta?

Kulturnatta är en festival av alla, för alla. Här kan du utforska allt från dans och teater till temavandringar, ateljébesök och workshops. För alla åldrar och allt med fri entré.

Festivalen arrangeras av Göteborg Stad i samarbete med det fria kulturlivet. Getta genom att tillsammans bjuda på ett brett utbud av konst och kultur och göra det tillgängligt för alla för att bidra till en öppen och jämlik stad.

Läs hela programmet på kulturnatta.goteborg.se

Världens vackraste & annan musik i kulturnatten

Fredag 25 oktober kl.19 i Masthuggskyrkan