Mörkgröna blad med vattendroppar.
Foto: Robert Nelson/Unsplash

Diakon på telefon

På tisdagar under perioden 20 juni–22 augusti 2023 kan du prata med en diakon på telefon.

Behöver du någon att prata med?

Under sommaren är drop in för samtal och stöd stängt, men du kan prata med oss på telefon istället! Under perioden 20 juni–22 augusti nås diakon på telefon via receptionen.

Tisdagar kl. 10–11.30
Tel. 031-731 92 00

Den 5 september öppnar drop-in igen

I Carl Johan, Högsbo och Sjömanskyrkan.

Du är okej

Alla som vill är välkomna att höra av sig till oss för samtal. Vi har inga krav på tro, medlemskap eller vem du är och definerar dig som.

På ett handtag hänger en skylt med texten Samtal pågår.

Tystnadsplikt

Både präster, diakoner och familjerådgivare har tystnadsplikt, men tystnadsplikten ser olika ut beroende på vem du samtalar med.

Ytterligare möjligheter till stöd via telefon

Chatta med Jourhavande präst

Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla kvällar kl. 20.00–24.00.

En kvinna i stickad tröja talar teckenspråk mot kameran.

Samtalsjour för döva via bildtelefon

Svenska kyrkans nationella jourtelefon på teckenspråk har ett uppehåll under våren.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.