Vandring i skärgården

Vi tar båten från Saltholmen och upptäcker vackra Donsö!

Saltholmen – Donsö – Styrsö

23 juni kl. 9.25 - ca 16

Vi lämnar Saltholmen med båt 281 som avgår kl. 9.25 med riktning mot Donsö. Under dagen kommer vi vandra i lugnt tempo och göra flera stopp efter vägen. Alla tar själva med vad man vill äta och dricka under dagen. Någon gång mellan kl. 15-16 tar vi en båt från Styrsö tillbaka till Saltholmen igen.

Anmälan senast 16 juni.

Utsikt från Masthuggskyrkan, där pilgrimsleden Göta älv startar.

4+5 juni - Två dagar vandring på Pilgrimsleden Göta älv

Från Angered till Masthuggskyrkan med stopp i Domkyrkan och Tyska kyrkan. Biskop Susanne Rappmann välsignar leder och vi vandrar sedan tillsammans genom staden.

Vandrare i fjälllandskap.

Pilgrimsvandra på Dag Hammarskjöldsleden

I slutet av sommaren gör Pilgrimscentrum i Göteborg en vandring på den 105 kilometer långa vandringsleden mellan Abisko och Nikkaluokta.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Bildväv som föreställer ett barn i gul regnkappa och orangea stövlar som ser ner i vattenpölen som hen står i.

Programblad & nyhetsbrev från Pilgrimscentrum

Vill du pilgrimsvandra? Inspiration, stilla dagar och vandringar - allt finns med i programmet. Följ med!

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.