Gruppbild av kören Tornsalt i Masthuggskyrkan.
Foto: Robert Jenderman Schulze

Kören TornSalt

Damkören för kvinnoröster i olika åldrar.

Masthuggskyrkans damkör är en väletablerad kör i församlingen med ungefär 35 kvinnor i olika åldrar. Kören medverkar regelbundet i mässor, musikgudstjänster och konserter, både i mindre sånggrupper och som hel kör.

Här sjunger vi musik från alla epoker, medeltid, barock, gospel, visa både efter noter och på gehör. Inga förkunskaper eller tidigare erfarenheter av körsång krävs men tempot är lite högre än i en nybörjarkör.

Kören övar i Masthuggskyrkan tisdagar kl. 18:40 – 20:30 med en kaffepaus i mitten.

Om du är intresserad av att vara med så kontakta körens ledare Robert Jenderman!

Kvällsmässa

Tisdagar kl. 18

Varje vecka firar vi en enkel pilgrimsmässa där det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp. Välkommen in!

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Masthuggskyrkan! Fri entré.

Masthuggskyrkans Kammarkör

En väletablerad kör i församlingen som samarbetar med professionella musiker och sångare.

Masthuggets Popkör

Framträder ofta med ett kompband på konserterna, men även i ett mer avskalat format på gudstjänst.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Orgel i Masthuggskyrkan

Masthuggskyrkans orgel byggdes ursprungligen 1914, och är den största kyrkorgeln i Göteborgs stift. Här kan du lyssna på hur det mäktiga instrumentet låter!