Illustration av Masthuggskyrkan på natten.
Foto: Caroline Röstlund

Songs of Boda & Franska trion

Maxad konsertkväll när Masthuggskyrkan bjuder in till En fest på berget!

En fest på berget!

18 september drar Masthuggskyrkan ihop till Fest på berget! I och runt kyrkan blir det aktiviteter, barnteater och musik under hela dagen.

På kvällen öppnas dörrarna till kyrkan för dubbla konserter med magnifika musiker: Songs of Boda och Franska trion! Insläpp sker kl. 18.30. Det är gratis enté, så det går inte att förköpa biljetter. Kl. 20.20–21 är det en paus innan Franska Trion går på. I pausen serverar Restaurang Bamba mat.

Songs of Boda

lördag 18 september kl. 19.30

Masthuggskyrkan

Inget förköp av biljetter.

Daniel Skoglund är boråsaren som har bott lika länge i Göteborg och gör musik under namnet Songs of Boda. Aktuell med nya skivan "Garland" kommer han med fullt band till Masthuggskyrkan. Musiken kretsar kring Daniels röst, texter och gitarr och landar någonstans i gränslandet mellan rock, country och soul.

Daniel Boda Skoglund: Sång och gitarrer
Gustav Svedung: Klaviatur och sång
Anders Grahn: Bas och sång
Emil Brandqvist: Trummor

Songs of Boda

Franska trion

lördag 18 september kl. 21

Franska Trion. Foto: Samuel Petersson Foto: Samuel Petersson

Masthuggskyrkan

Inget förköp av biljetter.

Franska trion bildades 2002. Ett kultförklarat band som sakta men säkert fått en allt större publik. Musiken är ett kapitel för sig och det är svårt att jämföra den något annat. Bandet är aktuella med Matti Ollikainens bok "Trasiga Toner" om resan från Ullatti i Tornedalen till de stora scenerna, allt inramat av låttexterna från Franska trions samtliga utgåvor samt sitt elfte album i "Är det konstigt?" . Franska Trion medverkade även som ett av husbanden i SVT´s På spåret.
Liveframträdandena har en intensitet och närvaro som inte liknar något annat.

www.franskatrion.se

Illustration av Masthuggskyrkan och en regnbåge.

En fest på berget!

18 september drar Masthuggs församling ihop till fest på berget! I och runt kyrkan blir det aktiviteter, barnteater och musik under hela dagen.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Barn på körövning.

Stars & småstjärnorna

I Oscar Fredriks kyrka finns två barnkörer för barn från åk 2 till 6. Sjung med oss!

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!

Illustration avSjömanskyrkan.

Nu öppnar vi Sjömanskyrkan – Ett folkens hus

Onsdagen den 25 augusti slår vi äntligen upp dörrarna till nya Sjömanskyrkan!

Regnbågsfärgad bakgrun och texten "bryr sig Gud?".

Konfirmation 2024/2025

Ge dig själv chansen att få tid för livets stora frågor och lära känna nya människor på samma gång.