Oscars vårsalong

Frivilligcentralen Oscars konstnärer ställer ut i Masthuggskyrkan.

I Sjömanskyrkans kultur- och allaktivitetshus Oscar samlas många kreativa personer och grupper. Under våren ställer konstnärer från Oscar ut i Masthuggskyrkan, och bjuder på en stor bredd i uttryck och form.

19 april -  19 maj

Masthuggskyrkan

Utställningen kan ses varje dag under kyrkans öppettider.

Kommande utställningar 2022:

7 juni - 25 augusti Thomaz Grahl: "Hjärtan mellan bergen" - PassionerArt. Vernissage och konstnärssamtal den 7 juni kl. 18.30.

17 september Pietro Raffone: ”Pinocchio”. Vernissage och konstnärssamtal. Mer info kommer.

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Filmträffen

En känsla, en person och en scen är startpunkten för samtalet i filmgruppen. Tala film – tala liv!

Staty med fredstecken som står vid havskanten.

Internationella gruppen - Handa för andra

Genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Svenska kyrkans internationella arbete, Act.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Masthuggskyrkan

Kyrkan är öppen varje dag, året om. Välkommen in!