Festival i Masthugget

Masthuggets Popkör tillsammans med Anna Karenina, Gus by Heart och Carolina Wallin Pérez.

Festival för en kväll

Nu är det återigen dags för Masthuggets Popkör att bjuda på festival för en kväll i Masthuggskyrkan! Tre fantastiska artister kommer och spelar sina låtar tillsammans med popkören under ledning av Maria Holmström och självklart får vi också höra körens egna repertoar. Restaurang Bamba, som är belägen runt knuten, dukar upp festivalbaren i kyrkan med både mat och dryck till försäljning.

lördag 9 november kl. 19

Masthuggskyrkan

Fri entré, insläpp från kl. 18 då Restaurang Bamba håller öppet för försäljning.

Anna Karenina, Gus by heart och Carolina Wallin Pérez

För tredje året i rad har popkören bjudit in tre tunga artister för en kväll med riktigt bra musik, i en vacker och stämningsfull kyrka.

Anna Karenina (Stockholm)

Anna Kareninas debutalbum beskrevs i ordalag som ”teatralisk alternativpop med jazziga undertoner”. Den här kvällen får vi höra hennes musikaliska konstverk tillsammans med dels Ida Lindberg på klaviatur och kör, och dels Lisa Björänge på bas och kör.

Gus by Heart (Göteborg)

Gus by heart (Göteborg) är artisten Gustav Svedungs soloprojekt. I Masthuggskyrkan blir det en avskalad sättning tillsammans med Lisen Rylander Löve på saxofon. En magisk kombo.

Carolina Wallin Pérez (Stockholm)

Carolina Wallin Pérez slog igenom med dunder och brak när hon tolkade Kent-låtar på debutalbumet ”Pärlor och svin” för 10 år sedan. Efter det har hon släppt två album med egna låtar. Denna kväll spelar hon tillsammans med kvällens husband John Holmström på piano, Donovan von Martens på bas och Henrik Wartel på trummor.

Program för Forum för kristen feminism

Årets konferens med tema sexualitet har ett starkt program med gäster från både kyrkan, akademin och kulturens värld.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Masthuggskyrkan! Fri entré.

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!

Masthuggets Popkör

Framträder ofta med ett kompband på konserterna, men även i ett mer avskalat format på gudstjänst.

Gruppbild av kören Tornsalt i Masthuggskyrkan.

Kören TornSalt

Damkören TornSalt en kör för kvinnoröster i olika åldrar.

Masthuggskyrkans Kammarkör

En väletablerad kör i församlingen som samarbetar med professionella musiker och sångare.