Illustration av en fikatallrik med kaffe och kakor som står på en röd-vit-rutig duk.

Elvakaffe

I sommar möts vi över kaffe och kaka i solen utanför eller i Masthuggskyrkans ­annex.

Sommarfika i Masthugget

Torsdagar kl. 11–12 under perioden 29 juni–17 augusti.

Vi möts över kaffe och kaka. Vid soligt väder sitter vi utomhus på kullerstenarna på den ­östra sidan av kyrkan. Annars sitter vi i Klingnersalen.

Elvakaffet är ett samarbete mellan Oscar Fredriks och Masthuggs församlingar.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Någon häller upp te från en gammal engelsk tekanna i en tekopp. Bredvid står ett fat med kanelbullar.

Café Margareta

Öppna gemenskapsträffar i Masthuggskyrkan.

Mörkgröna blad med vattendroppar.

Diakon på telefon

På tisdagar under perioden 20 juni–22 augusti 2023 kan du prata med en diakon på telefon.