Påskfirande i Högsbo kyrka

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till kyrkan i påsk! Kyrkorummet smyckas och påskens berättelser syns och hörs i ord, bilder och musik.

Kyrkan fylls av påskens berättelser

Kyrkorummet smyckas och följer påskens berättelser: Skärtorsdagens gemenskap, avbrott och svek i den sista måltiden. Långfredagens mörker, och lidande när Jesus dör på korset. Nytt liv, ljus och uppståndelse på påskdagen när kvinnorna finner den tomma graven. På annandagen möter lärjungarna en främling på vägen till Emmaus som det visar sig att de känner väl.

I allt tar vi vara på stunden och ger utrymme för musik, böner, tankar och drömmar.

Högsbo kyrkas öppettider

Skärtorsdag kl. 9–19
Långfredag kl. 11–15
Påskdagen kl. 11–15
Annandag påsk kl. 11–15

@hogsbo_forsamling

Använder du instagram? Följ då Högsbo församling! Där delar medarbetarna tankar och bilder på dagens tema.

Påskens berättelse på film

På sidan med barnverksamhet finns påskens berättelse sammanfattad i fyra filmer, speciellt riktade till barn.

Ett barn håller i Barnens bästa Bibel.

Verksamheter för barn

Högsbo församling har flera verksamheter för barn.

Webbsända gudstjänster

Vi fortsätter även att sända förinspelade gudstjänster på Carl Johans pastorats YouTube-kanal.  Långfredagens digitala gudstjänst är inspelad i Högsbo kyrka med Lotti Sharif, präst, och Lars-Magnus Österberg, musiker.

Har du frågor så hör gärna av dig!

Webbsända gudstjänster

De livestreamade gudstjänsterna från Carl Johans kyrka gör uppehåll under sommaren från och med 6 juni.

Påskfirande i Carl Johans pastorat

Utsikt över älven med Masthuggskyrkan i fonden.

5 april - Emmausvandring

Pilgrimsvandring över och längs älven till Hisingen. Reflektion och vandring.

Påskfirande i Carl Johans kyrka

Nu firar vi äntligen gudstjänst i kyrkan igen. Boka plats!

Påskfirande i Masthuggskyrkan

Det spirar och blommar inne i kyrkan! I Masthuggskyrkan finns plats för dina förhoppningar och böner.

Påskfirande i Oscar Fredriks kyrka

Genom musik, bilder och text möter vi påskens berättelser. Välkommen in!