Jesusfeministpodden i Majorna

Poddarna Katarina Hedblom och Sara Grenholm som står bakom den Jesusfeministpodden gästar Matteuskyrkan, i ett gemensamt arrangemang av kyrkorna i Majorna.

Jesusfeministpodden

Jesusfeministpodden är en podcast om kyrka och kvinnokamp som drivs av Katarina Hedman och Sarah Grenholm. Under den här kvällen ger de sin syn på hur vi kan synliggöra patriarkala system inom kyrkan, utan att skapa ett ”vi och ett dom".
Hur vi kan hålla samtalet om feminism levande utan att ducka för svåra frågor? Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor via sms, för den som vill.

22 maj, kl. 19:15 - 21:15
Matteuskyrkan

> Evenemanget på facebook: Jesusfeministpodden i Majorna

Kom gärna redan till Onsdagsmässan som startar kl. 18:30 i Majornakyrkan!

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Nyhet: Ingen hinner fram

Lyssna på Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckströms pod om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik.