Foto: Mikaela Taffo

Ingen hinner fram på "Den flygande mattan"

Nyhet Publicerad

Nu gör de sitt allra första liveavsnitt på hemmaplan i Majorna. Ingen hinner fram gästar Den flygande mattan idag fredag 6 september kl. 18-20

Onsdag 6 mars släpptes premiäravsnittet av podden ”Ingen hinner fram”,  sedan dess har det hunnit bli 18 avsnitt. Det är Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström, båda präster i Carl Johans församling, som står bakom podden som handlar om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och ibland kanske också  lite politik. Efter ett sommaruppehåll så är de tillbaka igen och nu är det dags för deras första liveframträdande. Idag fredag 6 september kl. 18-20 så kommer de att finnas vid Den flygande mattan* som landat vid Plaskis i Majorna, Göteborg.

Den här veckan kommer de att prata om Kyrkan i majorna, vart de andliga frågorna egentligen diskuteras idag. De gästas av två profiler inom kultur som dessutom båda två är majornabor:  Kajsa Bergström Feiff, Krönikör på GP, och Annika Broman, Sensus.

Det här är deras första liveframträdande men Ludvig och Pontus har redan bokat in nästa. Den 18 sep kommer de att ha livepodd och fika i Majornakyrkan.

De ska bli väldigt kul att möta alla människor i majorna och vi hoppas att många hinner fram.

Ludvig Lindelöf

*Den flygande mattan, som under sommaren 2019 landar på olika platser runt om i Göteborg, är en av flera aktiviteter inom ”Din plats” som är ett projekt av Göteborgs stad.