Har du lust att hjälpa till i gudstjänsten?

Nyhet Publicerad

Nu kan fler vara med att dela uppgifterna före, under och efter gudstjänsten i Carl Johans kyrka.

Vill du vara med?

På söndagarna i framöver kan den som vill dyka upp lite tidigare till gudstjänsten för att vara med och hjälpas åt med uppgifterna före, under eller gudstjänsten. Gunnel Claesson, diakon, berättar om den nya öppningen:

”Vi vill öppna upp och utvidga så att fler kan vara med. Kyrkvärdarna är såklart alltid med, men nu kan också den som mera spontant vill hänga på göra det. Kanske vill något barn trycka på knappen till klockorna?”

Vi gör det tillsammans!

Kom till kyrkan kvart över tio, då vi samlas och går igenom gudstjänsten och fördelar uppdragen. Några exempel på praktiska uppgifter kan vara att läsa text eller leda bön, koka kaffe, dela ut psalmböcker eller dela ut nattvard.

Söndagar kl. 10.15

Carl Johans kyrka

Gudstjänsten startar kl. 11.

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

29 februari - Jens Lekman

Musikern Jens Lekman kommer till Carl Johans kyrka för att spela och prata om sin musik.

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.