Gudstjänst med anmälan

Nyhet Publicerad Ändrad

Carl Johans församling firar gudstjänst med ett begränsat antal deltagare. Kontakta oss för att boka plats!

Vi firar gudstjänst varje söndag. För att vara säkra på att vi inte blir fler än maxantalet 8 personer, behöver alla anmäla sig i förväg.

Gudstjänst kl. 11 & 13

Carl Johans kyrka

Anmälan

Kontakta vår reception för att boka plats till veckans gudstjänst. Anmälan kan göras måndag - fredag kl. 11

Mailadress: carljohan.forsamling@svenskakyrkan.se

Ta gärna en titt i kalendern nedan för att se att det inte redan är fullbokat.
Även Masthuggskyrkan firar söndagsgudstjänst.

Vi hörs på telefon!

Corona-restriktionerna gör det svårare för oss att ses, men vi kan prata på telefon istället.

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.

En vigsel mellan två kvinnor i brudklänningar i Masthuggskyrkan. Brudparet står framför prästen.

Vigsel och bröllop

Störst av allt är kärleken!

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?