Adjö, herr Muffin

Barnteaterföreställning om sorg, saknad, tröst och tro, baserad på boken med samma namn.

Lördag 2 november kl. 17:00

Carl Johans kyrka

På allhelgonahelgen besöker många kyrkogården för att minnas sina döda.
I kyrkan finns ett rum och bilder för livets stora frågor.

I en pjäs baserad på barnboken "Adjö, herr Muffin" vill vi uppmuntra till samtal om sorg, saknad,tröst och tro. Det blir musik, texter och gestaltning under ungefär 45 min, från 5 år och uppåt. Allt avslutas med en frågestund där barnen får möjlighet att prata med herr Muffin och ställa alla de frågor som kan ha dykt upp under föreställningens gång.

Baserad på boken "Adjö, herr Muffin" av Ulf Nilsson

Fri entre

Varmt välkomna!

Om boken

Augustprisvinnare 2002 och tillika bilderboksklassiker – av två av våra främsta bilderboksskapare Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm – om hur det kan vara när ett älskat marsvin blir sjukt och dör.

Herr Muffin tänker tillbaka på sitt liv. En gång var han ett ungt och starkt marsvin som kunde kånka och bära på gurkor men nu är han gammal, trött och grå. Han minns och gör en liten lista: Jag har haft det bra, bättre än de flesta....

Text: från förlaget Bonnier Carlsen

En barngrupp med föräldrar sitter på golvet i Carl Johans kyrka. En lila duk flyger i luften.

Verksamhet för barn

Oavsett ålder eller intresse så har Carl Johans församling förhoppningsvis något som passar ditt barn.