Två barn står bredvid varandra, bara benen syns. Den ena har regnbågsfärgade strumpbyxor.

Carl Johans församling

Carl Johans församling vill vara ett öppet sammanhang för människor i olika livssituationer och med olika erfarenheter. Här får du ta plats.

Carl Johans kyrka stängd för renovering

Under 2024/2025 renoveras kyrkan och är därför helt stängd. Under tiden firas gudstjänster i församlingshemmet, och i S:ta Birgittas kapell och Kungsladugårds kyrka.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

Drönarbild av Carl Johans kyrka.

Carl Johans kyrka renoveras

Under våren 2024 påbörjas en renovering av kyrkan, för att bevara och bygga nytt. Gudstjänster firas i församlingshemmet under tiden som kyrkan är stängd.

Carl Johans pastorat söker Teckenspråkstolk

Carl Johans pastorat söker en tolk till Svenska kyrkans teckenspråkiga verksamhet i Göteborgs stift.

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Ansök om ekonomiskt stöd

Från 1 mars–25 maj är det möjligt för dig som bor i någon av församlingarna som ingår i Carl Johans pastorat att ansöka om ekonomiskt stöd. Hämta blankett på hemsidan eller besök oss.

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret

Nyheter i Carl Johans pastorat

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

Publicerad:

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Påsk i Carl Johans församling

Publicerad:

Påsken i Carl Johan bjuder på musik, soppa och gudstjänster. Eftersom Carl Johans kyrka är stängd för renovering firas en del av gudstjänsterna i församlingshemmet nedanför kyrkan.

Inspirationsdag för ideella medarbetare

Publicerad:

I Carl Johans församling finns många ideella krafter, både unga ledare och äldre med olika uppdrag. Den här dagen samlas vi allihopa för workshops och fortbildning.

Världsböndagen för fred och kristen enhet

Publicerad:

Ekumenisk gudstjänst i Flatåskyrkan. Från solens uppgång till dess nedgång firas samma gudstjänst runt hela jorden.

Askondagsmässa

Onsdag 14 februari kl. 18 i Carl Johans kyrka