Foto: Pexels

Musik i fastetid på klarinett och orgel

Nyhet Publicerad

Välkommen till Lövångers kyrka lördag 1 april kl 18.00. Lars Långström, klarinett och Nils Frändén orgel bjuder på ett program i fastetid.

Lars och Nils är till vardags kyrkomusiker i Burträsks församling och gör ikväll ett besök i Lövångers kyrka. Lars Långström är mångårig klarinettsolist och orkestermusiker och möter här organisten Nils Frändén i ett program för fastetid.

Lördag 1 april kl 18.00
Lövångers kyrka

Fri entré, kollekt till fasteinsamlingen
Varmt välkomna

Fastan

Den kristna fastetiden är förberedelsetiden för påsken. Under fastetiden följer vi vägen Jesus går, genom lidandet, döden, mot uppståndelse och nytt liv. Fastan är en tid för att tänka på andra, och avstå för dem. Bot, inte som böter, utan för att bli botad. Vi är döpta för att leva i Jesu efterföljd. I fastan förbereder vi påskens dopfirande.