Konfirmation 2023-2024

Du är inte ensam... –om att fundera över livet!

Världen förändras och många uppfattningar om Gud möts. Sanning
och rätt och fel kan betyda olika saker och det är svårt att tala om det.

Din konfirmationstid ger dig tillfälle att fundera på och prata om mänsklighetens djupaste frågor; livets mening, döden, etik, kärlek, frihet, förlåtelse och om Gud. Du och jag får inga färdiga svar, men jag tror att frågan kanske blir klarare. Konfirmationstiden handlar om att upptäcka, men också att våga tänka ur ett nytt perspektiv.

”–Du är välkommen precis som du är,
med dina frågor och funderingar”.

Hälsningar, Anders Carlwe, kyrkoherde

Välkommen som konfirmand till Burseryds församling!

Sommarkonfa i Burseryd!

Vi ser fram emot ett kul konfirmandår med er.

Vi startar upp den 3 september 18.00, Södra Hestra kyrka. Gudstjänst med information om konfirmationstiden och vad den innebär. Då får ni träffa oss ledare, Anders Hullfors, Karin Larsson och Ylva Samuelsson.

Vi kommer sedan ses en söndag i månaden, då har vi läsning i samband med gudstjänst. Vi varierar mellan att ses i Broaryd eller Burseryd.

Vi hoppas kunna utforma konfirmationsåret tillsammans med er, anpassa läsning, läger och gudstjänster efter hur stor gruppen blir samt vad ni konfirmander har för önskemål, intressen & idéer.

Det blir ett kortare läger under hösten där vi åker till Tallnäs Stiftsgård. Under lägerdagarna blandas läsning med aktiviteter och andra påhitt.

Under våren åker vi på ett längre läger till Öland, Kastlösa. Planen är då att åka tillsammans med Smålandsstenars konfirmandgäng.

Vår konfirmationstid avslutas med sommarläsning vecka 25 och vecka 26. Dessa veckor knyter ihop vårt år!

Under dessa veckor ska vi tillsammans sätta ihop och förbereda er konfirmationsgudstjänst. Hur den ska se ut bestämmer vi tillsammans, era ideér och tankar vill vi tar vara på. Vi gör även en vandring med övernattning i Sandvik. Vi övar i kyrkan, provar kåpor och fotograferas.

Vi ledare ser fram emot att träffa er, vi tycker om nya ideér och påhitt. Vi är nyfikna på att höra vad ni vill hitta på och har för förväntningar på året.

Den 29 juni är det sedan dags för just ER dag, att konfirmeras!

Vi vill ge er en fin konfirmationstid med guldkant!

Ledarteamet/
Anders, Karin och Ylva.

Praktisk information

Uppstart: Söndag 3/9 18.00, Södra Hestra kyrka i samband med gudstjänst. Presentation av ledare och information om konfirmandåret.

Vi träffas: Omkring sju-åtta söndagar i samband med gudstjänst. Träffarna sker i både Burseryd och i Broaryd. Sommarläsning v. 25 må-on och v. 26 må-fr (med reservation för ledig dag).

Vi åker på läger: 20-21 oktober, kortläger till Tallnäs stiftsgård. 25-28 april, läger Kastlösa, Öland (tillsammans med Smålandsstenars konfirmander).

Konfirmation: 29 juni 2024.

Ledare och kontaktuppgifter: karin.larsson@svenskakyrkan.se, 0371-83129
anders.hullfors@svenskakyrkan.se, 0371-83122

Anmälan till konfirmandläsning i Burseryds församling 2023-2024

Är du döpt?

Mitt barn får vara med på bild i församlingsbladet, på hemsidan och sociala medier

Konfirmeras på annan ort

Vill du leta efter en grupp som passar dig utefter ett intresse du har som fotboll, dans, gameing, musik och många fler? Då kan du söka konfirmation via en konfirmationsportal där alla finns samlade.

Sök efter en konfirmationsgrupp, tema eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen i hela Sverige.