Burlövs kommun nominerar kyrkoherde Lena Petersson till Årets Eldsjäl 2020!

Se här för mer information!

År 2020 nominerade Burlövs kommun kyrkoherde Lena Petersson till Årets Eldsjäl i Skåne. Motivering löd: ”Lenas och Svenska kyrkans arbete i Burlövs kommun med omnejd är ett välkommet stöd för både individer och samhällets andra aktörer, som bidrar till ökad sammanhållning”.  Förutom äran bjuder landshövdingen de som nominerats på Afternoon tea i Residenset i Malmö, något som har skjutits upp pga av pandemin. I tisdags vad det äntligen dags och tillsammans med ett tjugofemtal andra nominerade eldsjälar, njöt Lena av Residensets hemgjorda mullbärssylt och annat gott i sällskap med landshövding Anneli Hulthén. Medarbetare och förtroendevalda i Burlövs församling är stolta och glada över att de insatser som görs i församlingen uppmärksammas, både i kommunen och nu även av regionen.