Gravstenar och grönska på en kyrkogård.
Foto: Jenny Sigeman /Ikon

Vill Du bli säsongsanställd kyrkogårdsarbetare hos oss?

Vi söker säsongsanställd på heltid, 4 månader

Välkommen att bli en det av vårt fina arbetslag i vackra Kullabygden!

Brunnby kyrka ligger naturskönt i nordvästra Skåne vid foten av Kullaberg, vi är ca 3660 bofasta och 2420 kyrkotillhöriga medlemmar. På somrarna fördubblas den gudstjänstfirande församlingen och antalet invånare här och vi är en av landets populäraste vigselkyrkor.

Som säsongare blir du ett av församlingens ansikten utåt på vår kyrkogården. Du får möta och hjälpa församlingsmedlemmar. Dina arbetsuppgifter blir skötsel av bland annat gravar, grönytor och gångar.

Brunnby församling består av Brunnby kyrka, Arilds och Mölle kapell. Vi har många ideella krafter och söndagen är vårt centrum där vi firar gudstjänst tillsammans. I en mindre bygd som vi verkar i finns många möjligheter att bygga goda och långsiktiga relationer med människor i livets alla åldrar. Vi värdesätter ett positivt sätt och att du har lätt för att knyta nya kontakter.

Nu söker vi dig som…

- har förmåga att strukturera arbetet på egen hand och kan göra egena prioriteringar
- tycker om att jobba med människor
- har erfarenhet av att jobba med grönytor och parkarbete
- är social och flexibel i ett arbetslag där man arbetar nära varandra

Erfarenhet av inre tjänst i kyrkan, och trädgårdsutbildning eller erfarenhet av kyrkogårds- och parkarbete är meriterande. Kan du även tjänstgöra på helger vid kyrkliga handlingar är det en fördel. Vi ser det som en självklarhet att du är medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans tro och värderingar.

Varaktighet

Heltid, säsong maj - september

Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande tillsättning och ser fram emot att träffa dig!

För mer information:

Kyrkoherde Mikael Pernborg tel 072-512 67 21