Sverigedemokraterna 2021

Här berättar en företrädare för Sverigedemokraterna i Bromma om vilka områden de anser vara prioriterade de kommande fyra åren.

Björn Loäng, Sverigedemokraterna

1) Vilka är era tre viktigaste frågor?

1. Att återupprätta svenska kyrkans kristna identitet med tron på Jesus i centrum.
2. Att kyrkan ska värna vårt kulturarv och kristna tradition i Sverige.
3. Att kyrkan ska fokusera på sina grundläggande uppgifter såsom gudstjänst, undervisning, mission och diakoni och inte bedriva partipolitik.

2) Vad vill din nomineringsgrupp åstadkomma i kyrkopolitiken på lokal nivå?

Vi önskar en opolitisk kyrka där alla kan känna sig välkomna och att kyrkan blir en mötesplats i glädje, sorg och harmoni i livets alla skeenden.

3) Vilken är Bromma församlings främsta utmaning de närmaste fyra åren?

Att församlingen tydliggör vad församlingen gör för sina medlemmar för att inte tappa stöd och kraft.

4) På vilket sätt tycker din nomineringsgrupp att Bromma församling gör eller kan göra skillnad?

Det är bra att församlingen bryr sig om de svaga i samhället och de som är i nöd. Det tycker jag att församlingen ska fortsätta med samtidigt som man försöker få fler engagerade i kyrkans verksamhet.