Körer för äldre barn

Här har du möjlighet att utveckla dig lite mer och sjunga två- och trestämmigt. Vi brukar sjunga i gudstjänsterna, ha luciatåg och vårkonsert. Ibland gör vi en musikal.

Körer för äldre barn på Tullinge gård

Diskantkören

Torsdagar 15.45-16.30 (Tegnérpaviljongen)
För barn i åldern 10-12 år. I den här kören introduceras enkla stämmor och notläsning. Vi sjunger på gudstjänster och konserter. Frågor och anmälan till Göran Eriksson via e-post.

Kör för äldre barn i Tumba kyrka

Musikfritids

Torsdagar 15.30-18.00
För barn och ungdomar i årskurs 4-9. Eftermiddagar med körsång i Megakören, mellis, prova på orgel, Music Mind Games och tid för läxläsning.

Megakören

Torsdagar 17.15-18.00
För barn i årskurs 4-9. Den här kören har kommit längre och sjunger mer och mer i stämmor. Vi varvar med rytmövning, notläsning etc. Vi har scenvana och medverkar en gång per månad i gudstjänsten (söndag kl 17). Frågor och anmälan till Karolina Bråkenhielm via e-post.

Musikfritids och Megakören är en del i Musikakademin för barn och unga i Tumba kyrka, läs gärna mer om musikakademin här.

Kör för äldre barn i Ängskyrkan

Do-Re-Mi och fantasi

Torsdagar 15.00-17.15
För barn i årskurs 1-7.  Mellis, körsång och pyssel. Vi lär oss god sångteknik, notläsning, gehör och framförande. Ingen anmälan behövs.