MeWe

Går du på högstadiet eller gymnasiet och har någon i din omgivning, en förälder, ett syskon, vän eller annan nära person som är allvarligt sjuk, mår psykiskt dåligt, har en funktionsvariation eller ett missbruk? Tillsammans med Anhörigstödet i Borås Stad har vi grupper för dig som vill träffa andra i liknande situation.

Vad händer på gruppträffarna?
I gruppen träffas vi och pratar om hur vi kan hantera svåra situationer, stress, känslor och tankar. Och vi funderar tillsammans på vad som känns viktigt i livet. Syftet är att du efter träffarna ska känna dig stärkt. Vi utgår från ett material som heter MeWe. Du kan läsa mer om MeWe här

Före gruppstart vill vi gärna träffa dig vid ett tillfälle. Då får du också veta lite mera om gruppen. Det kostar inget att vara med och vi bjuder på fika.

När? Vi träffas vid sju tillfällen under våren 2023 med start den 6 mars.
Vi gör också en uppföljning tre månader efter gruppens slut.
Tid: kl. 17:00-19:00.
Var? Gustav Adolfs församlingshem, Salängsgatan 1.

Ledare: AnnaLena Dolk, anhörigkonsulent och Åsa Uhrbom, diakon.

Uppföljning efter tre månader - tid meddelas senare.

Intresseanmälan gör du genom att mejla dina kontaktuppgifter till:
boras.diakonicentrum@svenskakyrkan.se

eller

barnsomanhoriga@boras.se

Inför gruppen behöver ni ladda ned appen Me We Young Carers via Google Play eller App Store.

Välkommen!