Vandring mot Nidaros

Pilgrimsäventyr mot Nidaros 2024

(Sylsjön – Nidaros)

Vad? Pilgrimsvandring i riktigt utmanande och vacker natur, alltifrån skog till myrmark och kalfjäll. Vi vandrar till Nidaros, längs norska pilgrimsleder. Vi startar vår åttonde etapp vid Sylsjön.

När? 8 augusti - 16 augusti plus resdagar

Vandring? ca 1,5-2,5 mil/dag

Övernattning? Kapell, bystuga, pilgrimsgård, folkhögskola och eventuellt tält.

Vem? Du som vandrar med behöver vara i tillräckligt god form för att klara av att gå i bitvis svår terräng. Packningen kan åka följebil, så endast dagsryggsäck behövs.

Kostnad: 3500kr. Resa till och från start och mål tillkommer

Är du intresserad? Vill du anmäla dig eller veta mer?

Hör av dig till Anna Kristiansson 0765-36 40 53 eller anna.kristiansson@svenskakyrkan.se

Anna Kristiansson

Bjärreds församling

Präst

Mer om Anna Kristiansson

Jag är komminister och har tillsammans med vår diakon hand om kontakten med sjukvård och äldreomsorg i Bjärred.Jag håller i pilgrimsvandringar, korta och längre. Jag har så klart också dop, vigslar, begravningar, konfirmander och diverse gudstjänster.