Foto: Julia Högefjord Åslund

Tuve kyrka

Välkommen till denna gamla, vackra och pittoreska kyrka från 1100-talet som ligger i norra delen av Tuve - nära gränsen till Säve. En populär kyrka vid kyrkliga handlingar. Här firas gudstjänst på söndagar en gång i månaden.

Kommande evenemang

Emmausvandringar på annandagpåsk / Emmauskävely!

Välkommen att följa med på en Emmausvandring, vi stannar till på olika ställen längst vägen för att lyssna till texter och reflektera tillsammans. Tervetuloa mukaan Emmaus matkalle 1/4. Aloitamme Glöstorpin kirkolla 12.30 ja kävelemme Tuven kirkolle.

Tuve kyrka renoveras utvändigt

Under 2023 renoveras Tuve kyrka utvändigt. Kyrkan är tillgänglig för kyrkliga handlingar och gudstjänster.

Vill du ge en gåva till söndagens kollekt?

Swisha valfri summa till swishnummer 1236751952 eller skanna QR-koden i swish-appen.

Läs mer och kontakta oss!

Tuve kyrka i sommarskrud.

Om Tuve kyrka

På denna sida kan du läsa mer om Tuve kyrka och gå en virtuell vandring genom kyrkan.

Glashuset vid Tuve kyrka

I anslutning till Tuve kyrka ligger Glashuset. Här finns ett litet pentry samt toalett för kyrkobesökare. Glashuset är endast öppet i anslutning till gudstjänster och för toalettbesök vid förrättningar.

Det är vi som jobbar på Backa pastorat, välkommen att kontakta oss!

Boka dop och bröllop!

Boka dop online

Här kan du via webben hitta lediga doptider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Boka vigsel online

Här kan du via webben hitta lediga vigseltider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.