Foto: Alex & Martin/Ikon

Körer för vuxna

På denna sida kan du ta del av de körer som erbjuds i Backa pastorat. Samtliga körer på denna sida kräver anmälan och sker terminsvis. Om du är intresserad av någon verksamhet är du välkommen att kontakta körledaren för mer information.

Backa/Brunnsbo

Bäckebol Vocalis

Blandad vuxenkör som sjunger allt från klassiska verk till klingande gospel.

Cantus

Damkör i Backa. Vi träffas på måndagskvällar i Backa kyrka. Välkommen att höra av dig för mer information och provsjungning!

Backa kyrka en solig vårdag.

Projektkör

Välkommen att sjunga i projektkör i vår. Kören är en damkör för dig mellan 20-55 år som vill sjunga tillsammans med andra och utveckla din sångröst mer. Vi träffas på torsdagar i Backa församlingshem under våren 2024.

Selmakören

Kören för Dig som är ledig på dagen och sugen på att sjunga. På ett lättsamt och härligt sätt sjunger vi och lär oss nya sånger tillsammans. Inga förkunskaper behövs!

Well of Joy

Musikgrupp där elbas, elgitarr, piano och trummor oftast är representerande och så sjunger vi förstås också. Det blir mycket lovsång men även andra stilar förekommer.

Tuve

Glöstorpskören

Glöstorpskören vänder sig till dig mitt i livet, som vill ha en stunds livskvalité och energipåfyllnad. Vi sjunger varierade sånger i olika stilar utifrån årstiderna. Vi arbetar med att utveckla vår sångteknink. Även du som är nybörjare är varmt välkommen.

Tuve Sånggrupp

Tuve Sånggrupp riktar sig till sångglada pensionärer och daglediga. Välkommen med du också! Vi sjunger moderna sånger och visor. Vi tränar sångteknik, där även den ovane kan hänga med. Vi har en härlig och glad fikagemenskap varje gång vi träffas. Vi uppträder regelbundet i Glöstorpskyrkan.

Säve

S:t Olofskören

S:t Olofskören är Säve kyrkas kör, som sjunger i gudstjänster och musikgudstjänster. Repertoaren är blandad och sträcker sig från klassisk kyrkomusik till visa och jazz. Hör gärna av dig om du vill pröva på att sjunga!

Säve Seniorkör

Vi är en grupp sångglada kvinnor och män som sjunger en blandad repertoar - gamla och nya visor av olika slag. Kaffestunden är ett viktigt inslag vid varje övningstillfälle.