Foto: Pexels

Lammet

Förskola med två avdelningar för barn mellan 1-5 år i Backa församlingshem.

Kontakta Lammet

Besöksadress: Backa kyrkogata 8B, 422 58 Hisings Backa

Telefon Oliven: 031-17 98 37
Telefon Anemonen: 031-17 98 38

På förskolan Lammet är våra kristna värderingar en trygg grund att stå på. Alla är lika värdefulla och älskade precis som dem är. Vi har två avdelningar, Oliven 1-3 år och Anemonen 3-5 år. Vi har plats för 28 barn och är 6 pedagoger som arbetar tillsammans.

Enligt vår värdegrund så prioriterar vi goda relationer i barngrupperna, detta enligt Läroplanen för förskolan och barnkonventionen. Under terminen arbetar vi med de intressen som finns i barngruppen. Vi leker och lär oss både inne och ute dagligen och vi pedagoger går med barnen i upptäckandet.

Är du intresserad av att besöka förskolan Lammet? Kontakta någon av Lammets avdelningar.

Ansök om förskoleplats

Backa pastorats förskolor har en egen kö. Vi erbjuder alltid plats efter kötid, dock med syskonförtur.

Sök plats