Foto: Pexels

Fisken

Förskola med två avdelningar för barn 1-5 år i Säve församlingshem.

Kontakta Fisken

Besöksadress: Kullens väg 8, 423  70 Säve
Telefon Hajen: 031-17 98 32
Telefon Arken: 031-17 98 33

På förskolan Fisken arbetar 6 pedagoger fördelat på två avdelningar, med plats för 30 barn. Avdelningarna heter Hajen och Arken, båda har barn i åldrarna 1-5 år.

Vi som arbetar på Fisken vill att lärandet ska vara tryggt och roligt, leken ligger därför som utgångspunkt under hela dagen. Vi anser att det är viktigt att barnen får lära sig att ta eget ansvar med stöttning av oss pedagoger. Vi arbetar efter den kristna värdegrunden där vi alla är lika mycket värda. Förskolan Fisken ligger naturnära i anslutning till Säve kyrka. Vi arbetar nära naturen och är ute varje dag.

Är du intresserad av att besöka förskolan Fisken? Kontakta någon av Fiskens avdelningar.

Ansök om förskoleplats

Backa pastorats förskolor har en egen kö. Vi erbjuder alltid plats efter kötid, dock med syskonförtur.

Sök plats