Drop-in vigsel och dop

Nästa drop-in tillfälle är den 4 maj kl. 14-16 i Backa kyrka. Att gifta sig eller döpas kan vara enkelt. Kyrkan ordnar med präst och musik för vigselpar och dopfamiljer. Ingen tidsbokning behövs - kom som ni är!

Nästa Drop-in tillfälle: 4 maj kl. 14-16 i Backa kyrka

Bra att veta

Vid vigsel: Innan drop-in vigsel behöver ni ansöka om hindersprövning, detta görs via skatteverket och på dagen behöver ni ha med giltig hindersprövning, vigselintyg, legitimation och ringar.

Vid dop: Samtycke och legitimation från samtliga vårdnadshavare behövs, möjlighet att låna dopklänning i kyrkan finns.

Gå en virtuell rundtur i Backa kyrka!

Musikalternativ i Backa kyrka publiceras på denna vecka några veckor innan tillfället.

Boka dop och bröllop online!

Boka dop online

Här kan du via webben hitta lediga doptider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Boka vigsel online

Här kan du via webben hitta lediga vigseltider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Frågor gällande drop-in vigsel och dop?
Kontakta kyrkoherde Andrea Schleeh.