Foto: Magnus Aronson/IKON

Är du nyfiken på kristen tro? Vill du konfirmeras?

Du måste ha fyllt 14 år för att konfirmeras. Sen finns det ingen gräns uppåt. Du kan vara till exempel 25, 53 eller 87 år, åldern spelar ingen roll.

Det du behöver är en längtan och nyfikenhet kring att fördjupa dig i frågor som rör livet, lära dig mer om kristen tro, dig själv och annat som är viktigt i just ditt liv. Det kan vara frågor som: Vem är Gud? Varför finns jag? Vad innebär det att älska sin nästa? Vad är ondska?

Vi bjuder in till samtal och undervisning kring livet, tron och Gud. Där pratar vi om existentiella frågor, om sådant man kanske inte pratar om annars. Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan du fråga om vad du vill. Samtalen kanske leder till att du vill konfirmeras. När man konfirmeras bekräftar man och påminns om sitt dop. Man säger ja till att fortsätta leva i den tro och i den kyrka som man blivit döpt till.

Hör av dig till kyrkoherden om du är nyfiken på och vill samtala kring kristen tro och kanske därefter konfirmeras.

Telefon: + 357 99 637 655

Email: ayianapa@svenskakyrkan.se