Åtvids församlings adventskalender 2020

Välkommen till Åtvids församlings digitala adventskalender.

Hur följer du enklast julkalendern?

Det finns två olika sätt att följa den på:

Genom Åtvids församlings Facebooksida http://www.facebook.com/atvidsforsamling

Eller via Åtvids församlings Youtubekanal
Här hittar du Åtvids församlings Youtubekanal
Gå in på Youtube och skriv Åtvids församling i sökfältet så hittar du alla luckorna där, de ligger sedan kvar så du kan se dem igen under hela jul- och nyårshelgen.

2020 har för många av oss varit ett jobbigt år, vi har levt under delvis nya förutsättningar sedan pandemin bröt ut i mars i år.

Advents- och jultiden blir också annorlunda när vi inte kan samlas som vi brukar, men det är en viktig tid på året i mångas liv och framförallt i kyrkan där adventstiden är en förberedelsetid inför julen och Jesusbarnets födelse.

I år, när vi inte kan skapa advents- och julstämning på vanligt sätt så får vi försöka hitta andra vägar till stämning och gemenskap.
Därför har vi i år producerat en digital julkalender med kortare eller längre filmer för varje dag mellan 1 advent och juldagen, Jesus födelsedag.

Vi kommer att sjunga, pyssla, och förbereda oss för julen tillsammans.

Vi släpper en ny lucka varje morgon kl. 6 för dig som kanske vill ha lite frukostsällskap. Sedan ligger luckorna kvar under hela perioden.

Varmt välkomna att dela adventstiden med oss.