Konfirmation - läsåret 2023/24!

Du är viktig. När du är konfirmand finns möjlighet att prata om och fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag – liv och död, glädje och sorg, kärlek, rädsla och ensamhet.

När startar konfirmandgrupperna?

Grupperna 2023/2024 startar med inskrivning söndag 10 september kl. 18 i Hultsfreds kyrka eller söndag 17 september kl. 18 i Virserums kyrka. Sedan träffas grupperna varje vecka från och med v. 37 i NORR (Hultsfred) och v.38 i SÖDER (Virserum), med start tisdag 12 september i Hultsfred och onsdag 20 september i Virserum. Grupperna träffas alltid kl. 15.00-16.30 Tisdagar i Hultsfred och onsdagar i Virserum.

Läger och söndagsgudstänster ingår i undervisningen!

Grupperna kommer att vara på läger tillsammans i våra egna församlingar och församlingshem, men de är förlagda till vårterminen när vi känner varandra bättre!

Under båda terminerna är några träffar förlagda på söndagen i anslutning till gudstjänst.

I november ska grupperna gemensamt åka på studieresa till Linköping för att besöka Linköpings domkyrka.

Konfirmationsgudstjänsterna sker under pingsthelgen, lördag 18 maj i Virserums kyrka och söndag 19 maj i Vena kyrka.

Jag är inte döpt. Kan jag bli konfirmand ändå?

Konfirmation betyder bekräftelse och för att bli konfirmerad behöver man vara döpt och vara medlem i Svenska kyrkan. Är man inte döpt ordnar vi det innan konfirmationen. Är man döpt men tillhör en annan kyrka ansöker man enkelt om medlemskap i Svenska kyrkan.

Anmälan till konfirmation för läsåret 2023/24 är stängd!

Men det är kanske inte försent! Har du frågor eller funderingar kring anmälan, kontakta oss! Se nedan.