Musikverksamhet Askims kyrka

Här finns körer för alla åldrar!

UNGDOM & VUXEN

UNGDOMSKÖREN

Tisdagar 18.00-20.00
Killar och tjejer från 12 år till cirka 25 år. God sångröst och notkunskap är en fördel! Ungdomskören satsar på flera framträdanden/konserter varje termin där förutom körmusik även solister och instrumentalmusik förekommer. Vi har en varierad repertoar i olika genrer, såväl sakralt som profant. Vi övar en gång i veckan och det är inte mycket som kan hålla de hängivna sångarna borta från denna övning! Är du intresserad av att vara med?

MELODISKA ENSEMBLEN

Tisdagar 11.00-12.00
Kom och sjung med oss i "Melodiska ensemblen"! Vi sjunger all slags musik: psalmer, visor, schlagers... Och träffas och trivs i Askims församlingshem. Det är bara att komma, ingen föranmälan behövs. Välkomna önskar Peter Johanson och Lars Kristoffersson!

LADIES INTERNATIONAL CHOIR

Torsdagar 9.00-11.00
En kör med ungefär 40 deltagare från världens alla hörn. Medverkar i gudstjänst tillsammans med Kyrkokören cirka en gång i månaden.

KYRKOKÖREN

Torsdagar 18.00-20.00
En blandad kör för vuxna med varierad repertoar. Medverkar i gudstjänst cirka en gång i månaden.

BARN

Sångfåglarna

Körsång för barn årskurs 1–3. Askims församlingshem torsdagar 15.15-16.00. Anmälan.

Koltrastarna

För dig som går i årskurs 4-6 och gillar att sjunga. Vi övar i Askims församlingshem torsdagar 16.15–17.15. Anmälan.