Foto: Tommy Hvitfeldt

Mötesplatser Askims kyrka/Askims församlingshem

Närbild på en bukett vitsippor i en vas.

Livsnära

Tisdagskvällar i Askims församlingshem. Här finns möjlighet till reflektion och spännande samtal i små grupper om allmänmänskliga och angelägna frågor om tro och liv. Askims församlingshem tisdagar jämna veckor klockan 18.30-20.30. Anmälan.

Röken från två rosa kaffekoppar snirklar ihop sig till ett hjärta.

Fredagscafé

En öppen och inbjudande miljö med kaffeservering, gott tilltugg och trevlig samvaro! Askims församlingshem fredagar 13.00-15.00.

Fyra gamla böcker med röda ryggar ligger staplade i ett fönster.

Bokcirkel

Vi är en grupp om 6-8 personer som träffas ungefär en måndag i månaden och samtalar om en skönlitterär bok vi tillsammans valt och läst. Välkommen med du som är intresserad! Askims församlingshems café måndag 13.30-15.30.

Bönegrupp

Välkomna att vara med i en grupp där vi samtalar och ber tillsammans. Gruppen leds av Christine Fägersten och Per-Olov Mattsson. Askims kyrka måndagar ojämna veckor 18.00.