Digital andakt Mikaelskyrkan 23/5

PÅ TRÖSKELN TILL EN NY VECKA - En inspelad digital andakt från Mikaelskyrkan. Ciccie Pernvedern Malm präst, Eivor Ideskog musiker, Pekka Mustikka diakon. Sänds på hemsidan söndag 23 maj 10.00.

Andakten sänds här på söndag 10.00.

KOLLEKT

Dagens kollekt går till Sveriges Kristna Råd – Hjärta Göteborg. Hjärta Göteborg som är kyrkornas gemensamma satsning inför Göteborgs 400-årsjubileum år 2021.

Kommunstyrelsen i Göteborg har fattat beslut om att skjuta upp firandet av staden till år 2023.

Hjärta Göteborg följer med och ställer in siktet på 2023. Arbetet fortsätter utifrån visionen: "En enad kyrka för en helad stad”, om än med en förändrad tidsplan. Vår förhoppning är att det kan ge Hjärta Göteborg än större möjligheter att göra avtryck i staden och att vi får möjlighet att än mer stärka och fördjupa det ekumeniska arbete som påbörjats i och med vårt gemensamma projekt. Läs mer om Hjärta Göteborg!

Du kan bidra med kollekt via Mikaelskyrkans swishnummer 1233568219. Dagens kollekt är öppen fram till klockan 24.00.