Sång och musik vuxenkör och barnkör

Musik skall byggas utav glädje, av glädje bygger man musik! Här finns information om olika körer för vana och ovana körsångare, unga och äldre.

Vi har ett rikt musikliv i vår församling!
Kom och lyssna! Eller bli med själv!

Sjung i kör och "få din stämma hörd".
På köpet får du både gemenskap, många skratt och energi - du blir "hög" utan biverkningar enl. folkhälsovetare Christina Grape!

Tycker du att kyrkorgel är ett häftigt instrument? Du har chans att lära dig att spela! Unga och äldre!
Kantor Kerstin Edewald Berg svarar på alla frågor kring kör och att lära sig spela orgel.

Askerskören

Kören välkomnar nya medlemmar - ingen körvana krävs. Däremot ett genuint intresse av att LÄRA sig sjunga tillsammans med andra. Kören har redan många rutinerade sångare och det går snabbt att lära sig när man står bredvid någon av dem. Repertoaren är blandad, dvs. vi sjunger såväl kyrkomusik som populärt.
Övning på torsdagskvällar klockan 19.00 - 21.00 i Klockargården Lännäs.

Chorus Emeritus

Denna kör riktar sig i första hand till rutinerade körsångare som inte har möjlighet att öva på kvällstid.
Övning på måndagsförmiddagar klockan 10.30 - 12.00 i Klockargården Lännäs.

David Berg

Ledare kantor Kerstin Edewald Berg
kerstin.edewaldberg@svenskakyrkan.se
019-45 60 33 eller 070-684 01 08

Barnkör

Sjung med David!
Du som går på mellanstadiet, vi träffas torsdagar kl 15.00 i Tegelhuset, Örebrovägen 11 Odensbacken.

Start torsdagen den 25 januari kl 15.00

david.berg@svenskakyrkan.se