Svenska kyrkan Arjeplog Arvidsjaur

Nyhet Publicerad Ändrad

Från och med den 1 januari 2018 samverkar Arjeplogs församling och Arvidsjaurs församling i ett gemensamt pastorat.

I hjärtat av Lappland, mellan kust och fjäll, ligger ARJEPLOG ARVIDSJAURS PASTORAT, i en bygd som präglas av både nybyggaranda och samisk tradition. Vi som bor här uppskattar det lilla sammanhanget med närheten till natur och friluftsliv och den möjlighet till gemenskap med andra som det lilla samhället ger. Vi välkomnar också med glädje alla dem som för kortare eller längre tid vistas i Arjeplog och Arvidsjaur, tack vare ett väl utvecklat kommunikationsnät, som underlättar möjligheten att snabbt och enkelt ta sig hit.
Arjeplog Arvidsjaurs Pastorat med sammanlagt 9 kyrkor och kapell kännetecknas av ÖPPENHET, NYFIKENHET på framtiden och en STARK TRO på vårt Pastorat som växtplats för alla människor.