Kommande musik

Våra kyrkor fylls ofta av musik som bjuder på värme, glädje och överraskningar. Se om det är något på gång som passar dig!

Vill du stötta kulturlivet i Annedalskyrkan och Guldhedskyrkan?

Swisha gärna ditt bidrag till 123 313 20 40. Tack för din gåva!

Musik i Annedals församling:

Tisdagskonsert: Rum för romantiken

Målande berättelser om hur Chopin, Clara och Schumann inspirerade varandra och visade vägen för den romantiska eran. Helen Sällfors, piano. Tisdag 8 okt kl 12 i Annedalskyrkan.

Tisdagskonsert: Star Wars, tango och jazz-standards

Varierat populärt program på konsertorgel med en av Sveriges allra främsta organister, Nils Larsson. Verk av Ástor Piazzolla, Duke Ellington, John Williams, Gustav Holst och J.S. Bach. Tisdag 15 okt kl 12 i Annedalskyrkan.

Tisdagskonsert: Alf Robertson - Country & svårmod

En guidad tur genom göteborgssonen Alf Robertsons sångskatt som ger nytt liv åt hans unika texter. Alexander Ringbäck, Pablo Copa och Anastasia Grivogiannis, en trio som oftast hittas på Fyrens ölkafé i Majorna. Tisdag 22 okt kl 12 i Annedalskyrkan.

Tisdagskonsert: En resa med Liszt

Konsertpianist Johan Möller Lekemo spelar verk av Franz Liszt och berättar om kompositörens spännande liv. Tisdag 29 okt kl 12 i Annedalskyrkan.

Tisdagskonsert: I det ömtåliga

En blandning av humor, allvar, jazz, visa, psalmer och amerikansk folkmusik. Ulrika Nätterdal, Sven Fridolfsson, David Törnebäck och Magnus Bergström. Tisdag 5 nov kl 12 i Annedalskyrkan.