Vi finns här för dig!

Vi finns här för att kunna hjälpa våra församlingsbor med inköp av mat och mediciner eller med själavårdande samtal! Våra kyrkogårdsvaktmästare kan även hjälpa till att sköta gravplatser och inhandla och plantera blommor.

Vi finns bara ett telefonsamtal bort, tveka inte att ringa!

Då många inte kan eller vill gå ut på grund av smittorisken kan vi hjälpa till med att inhandla mat och hämta ut mediciner. Under sommaren kommer vi att att kunna hjälpa er med handling och apoteksbesök i Anderslöv på onsdagar och övriga delar av församlingen på torsdagar.

För att får hjälp med det praktiska:

Anderslövs församling

Expedition, Anderslövs församling

Mer om Anderslövs församling

Våra expeditionstider: mån-fre kl. 10.00-12.00

Det finns även många som känner sig ensamma och känner oro. Vi är inte medicinska experter, men vi kan lyssna på dig! Du är välkommen att kontakta någon av våra präster i församlingen om du behöver någon att prata med.

Maria Kroon

Kyrkoherde, Anderslövs församling

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.