Drop-in-dop

Ett drop-in-dop behöver du inte boka i förväg.

Ett drop-in-dop behöver du inte boka i förväg. Det är enkelt och du kommer som du är. Vänligen hör av dig till komminister Reine Medelius på mobiltelefon 072-527 50 12 innan lördagen.
Lördagen 18 juli inbjuds du till Sjötorps kyrka till drop-in-dop på följande tider: 11.00,12.00,14.00,15.00,16.00 och 17.00. Dopet är personligt och individuellt, oavsett hur gammal du är. Ett drop-in-dop kostar ingenting, och du behöver inte anmäla dig i förväg. Församlingen står för präst, musik och dopfunt, det enda du behöver ta med är personnummer på den som ska döpas och båda vårdnadshavarnas underskrift, om den som ska döpas är under 18 år. Vid barndop behöver ni också ta med legitimation för barnets samtliga vårdnadshavare, vid vuxendop legitimation för dig som ska döpas.

Före varje dop hålls ett dopsamtal med prästen, där även faddrar kan vara med. Det finns inget krav på dopklänning eller dopdräkt utan det går lika bra att bli döpt i sina vanliga kläder.