Hjälp sökes - Du behövs!

Nyhet Publicerad

Varje vecka träffas 60-100 personer på Mångkulturell mötesplats i Församlingsgården. Behovet av en plats att vara på, känna gemenskap och möjlighet att öva det svenska språket är stort. Vi letar därför efter engagerade personer som vill vara del i verksamheten. Kanske är det dig vi söker?

Måndagar kl 18.00-20.00 bjuder Svenska kyrkan i Älvsbyn in till Mångkulturell mötesplats i Församlingsgården.

Träffarna arrangeras tillsammans med Älvsby folkhögskola och är mycket välbesökta.

Det behövs fler som ideellt kan hjälpa till med olika praktiska saker under träffarna.

Du kan här tex hjälpa till med fika på plats,  delta i aktiviteter som sker under kvällarna, träna svenska med nya Älvsbybor, leka med barn eller annat som passar just dig.

Du kan prova med en gång eller så mycket som det passar dig!

Mer information och intresseanmälan

Vill du veta mer?

Kontakta i så fall

Karin Marklund: 070-289 73 50

Matilda Wiklund: 070- 322 88 52.