Foto: Jordan Whitfield

Kyrkomusiker 75-100%

Vi väntar på dig!

Allerums pastorat söker kyrkomusiker 75-100%

Vi väntar på dig som vill sprida kyrkans budskap och vision, i ord, ton och handling. Du blir en av tre kyrkomusiker som tillsammans utvecklar församlingarnas musikliv. Vi söker dig som gärna spelar vid gudstjänster och kyrkliga handlingar i hela pastoratet och som vill leda och vidareutveckla körlivet för barn, unga och vuxna. Du har kyrkomusikalisk bredd och Svenska kyrkans kyrkomusikerexamen på lägst B-nivå.

Du är bra på att arbeta såväl självständig som i samarbete med andra och planerar ditt arbete utifrån församlingarnas förutsättningar. Du trivs med att arbeta prestigelöst, flexibelt och lösningsfokuserat. Du ser till helheten och tar ansvar inom ditt område. Du är delaktig i nätverk inom ditt arbetsfält och bidrar i allt detta till att utveckla kyrkans uppdrag i Allerums pastorat.

Allerums pastorat med 13 500 invånare ligger strax norr om Helsingborg. Församlingarna Allerum, Fleninge och Välinge-Kattarp har fyra medeltida kyrkor med kyrkogårdar, fem församlingshem och en förskola. I Allerum finns en prästgård som rymmer verksamheter, pastorsexpedition och arbetsrum. Här finns ett fyrtiotal anställda. Gudstjänster firas, församlingsliv pågår  och evangeliet klingar i ord och ton. Församlingsinstruktionen som revideras växer fram genom stor delaktighet. Här vill vi vara skörstarka tillsammans, starka nog att vara sköra och kloka nog att vara starka.

Provspelning kan bli aktuell. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil är nödvändigt. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer kontakta kyrkoherde Kerstin Hesslefors Persson 042-16 70 10 eller kerstin.hesslefors@svenskakyrkan.se

Maila din ansökan märkt ”Ansökan kyrkomusiker” med meritförteckning, referenser och löneanspråk senast 11 mars till:  allerums.pastorat@svenskakyrkan.se .

Det går också att kontakta ordförande för Kyrkomusikernas riksförbund i Lunds stift som är Sofia Hernqvist  sofia.hernqvist@svenskakyrkan.se eller 0702-47 25 99.